صفحه نخست فروشگاه            قلم آنلاين                   بيزنا           تيم ميدا           تماس با ما
         صفحه نخست
         تماس با ما
   تبلیغات

 
   کد سفارش

 

 
   لینکستان
»ميدا
 
    سفارشات
نام کالا قیمت تعداد حذف
 
   قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام)
کیفیت عالی دوبله  قابل پخش در تمامی دستگاههای خانگی و کامپیوتر
قيمت 25000ریال
قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام)

عنوان فارسی    بدرود خوشگل من

عنوان انگلیسی    Farewell, My Lovely

توضیحات    لس آنجلس، سال 1941. تبهکار سابقه‌داری به‌نام «موس مالوی» (اوهالوران) - که به جرم سرقت بانک هفت سال در زندان بوده - کارآگاه خصوصی، «فیلیپ مارلو» (میچم) را استخدام می‌کند تا محبوبه‌اش، «ولما» (رامپلینگ) را پیدا کند. «مارلو» به کافه فلوریان می‌رود، جائی که «ولما» قبلاً کار می‌کرده است. «مالوی» در دفاع از خود، مدیر کافه را می‌کشد و فرار می‌کند، ولی «مارلو» موفق می‌شود در هتلی در آن نززدیکی، با نوازنده سابق کافه - «تامی ری» (مک‌گین) - حرف بزند و «تامی» او را پیش بیوه الکلی «فلوریان» (مایلز) می‌فرستد و عکسی از «ولما» به او می‌دهد. مردی به‌نام «لینزی ماریوت» (اولیری) - که می‌خواهد یک گردن‌بند یاقوت دزدیده شده را برای دوستی بخرد - «مارلو» را به‌عنوان محافظ استخدام می‌کند و او را همراه خود سر قرار می‌برد، و آنجا «مارلو» با ضربه‌ای بیهوش می‌شود؛ وقتی به‌هوش می‌آید، می‌فهمد که «ماریوت» کشته شده و «ستوان نالتی» (آیرلند) - که به‌دنبال «مالوی» است - به او اخطار می‌کند این پرونده را رها کند. اما «مارلو» با تحقیق درباره مجموعه‌دارهای یاقوت، به سراغ مردی به نام «لو گریل» (تامپسن) می‌رود، اما او می‌گوید که گردن‌بند نزدش نیست. هرچند همسر او ادعا می‌کند که دوست «ماریوت» بوده، و «مارلو» را استخدام می‌کند تا قاتل او را بیابد. «مارلو» را از دفترش می‌ربایند و به خانه بدنامی می‌برند که «مادام آمتور» (مورتاگ) اداره‌اش می‌کند، و او تلاش می‌کند به کمک موادمخدر، «مارلو» را وادار به لو دادن مخفیگاه «مالوی» کند. پس از یافتن جسد «تامی ری» و کشته شدن «مادام آمتور»، «مارلو» می‌گریزد. او به‌زودی «خانم گریل» را ملاقات می‌کند و «لِرد برونت» (زرب) به او پول می‌دهد تا «مالوی» را به قایق او بیاورد. «خانم فلوریان» ترتیب ملاقات «مالوی» و «ولما» را در متلی می‌دهد، ولی «مالوی» پنهان می‌شود و بعدتر، از «ستوان نالتی» می‌خواهد که وقتی «مالوی» را به قایق «برونت» می‌برد، همراهش برود. «نالتی» ابتدا نمی‌پذیرد، ولی بعد به‌دنبال «مارلو» و «مالوی» به قایق می‌رود و آنجا «خانم گریل» را - که همان «ولما»ست - کنار «برنت» می‌یابند. «خانم گریل» مدتی در خانه بدنام «مادام آمتور» کار می‌کرده و در واقع سرقت بانک کار او بوده است. او و «برنت»، «ماریوت»، «ری» و «خانم فلوریان» را کشته‌اند (تا رازشان پنهان بماند و قتل «ماریوت» به گردن «مارلو» بیفتد). «ولما»، «مالوی» را می‌کشد و «مارلو»، «ولما» را، و با سررسیدن «نالتی» و افراد پلیس، «مارلو» تمام تلاشش را رای کمک به پسر دورگه «تامی‌ری» می‌کند.
* این سومین اقتباس سینمائی از رمان پُرآوازه چندلرِ بزرگ فیلم موفقی نیست. اما حتی با ضعیف‌هایش، بعضی از جذابیت‌های رمان چندلر را دارد و نیز بازیِ دل‌نشین میچم و یک موسیقی شنیدنی از شایر. قبل‌تر نیز برمبنای همین رمان چندلر دو فیلم با نام‌های جنایت، عزیزم (1944) به کارگردانی ادوارد دمیتریک و همکاری دیک پوئل در نقش «مارلو» و شاهین غلبه می‌کند (اروینگ رایس، 1942) ساخته شده بود.

کشور تولیدکننده    آمریکا

آهنگساز(موسیقی متن)    دیوید شایر

سال تولید    ۱۹۷۵

محصول    جرج پاپاس و جری بروکهایمر

کارگردان    دیک ریچاردز

فیلمنامه‌نویس    دیوید زلاگ گودمن، برمبنای رمانی نوشته ریموند چندلر

فیلمبردار    جان آلونزو

هنرپیشگان    رابرت میچم، شارلوت رامپلینگ، جان آیرلند، سیلویا مایلز، آنتونی زرب، هاری دین استنتن، جک اوهالوران، کیت مورتاگ، جان اولیری، والتر مک‌گین، جیم تامپسن و سیلوستر استالون.

نوع فیلم    رنگی، 97 دقیقه.


تگهاي راهنماي موتور جستجو:
قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام) , قدرتمند (بدرود عشق من) (رابرت ميچام)
Share  تاریخ: 1392/06/29   مشاهده : 525
 
    ویترین محصولات

   پربازدیدترین ها
سليمان و ملكه صبا (يول برينر) سليمان و ملكه صبا (يول برينر)
لیست صفحه پنجم لیست صفحه پنجم
فیلم کلاسیک قلعه عقابها (ریچارد برتون و کلینت ایستوود) فیلم کلاسیک قلعه عقابها (ریچارد برتون و کلینت ایستوود)
هركول و خدايان (استیو ریوز) هركول و خدايان (استیو ریوز)
لیست صفحه ششم لیست صفحه ششم
فیلم کلاسیک شاهزاده و گدا (الیور رید و راکوئل ولش) فیلم کلاسیک شاهزاده و گدا (الیور رید و راکوئل ولش)
لیست صفحه هفتم لیست صفحه هفتم
فیلم کلاسیک يكشنبه ها هرگز (ملینا مرکوری) فیلم کلاسیک يكشنبه ها هرگز (ملینا مرکوری)
جوزي ولز ياغي (كلينت ايستوود) جوزي ولز ياغي (كلينت ايستوود)
فیلم وسترن كت بالو (جين فوندا و لي ماروين) فیلم وسترن كت بالو (جين فوندا و لي ماروين)
 
   تبلیغات

 
   آمار
»امروز :  پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
»کل محصولات:  538
»بازدید های امروز : 717
»بازدیدهای دیروز : 90
» بازدید کل :417275
 
طرح بیزنس ملی ایران بیزنا